Algemene Ledenvergadering Merkwaardig 2014

Behalve de ledenvergadering en lezing, is het bijpraten met Merkwaardigleden en inkopen doen belangrijk. Zo’n gezellige dag vliegt dan ook voorbij. Ik had voor vandaag een tafeltje met daarop mijn boeken en nieuwe streekdrachtenstofjes.

Elk jaar wordt er een jaarlap gemaakt. Voor dit jaar was het thema: Folklore! Deze schitterende merklap is gemaakt door Afke Wullink, die tot en met vandaag een aantal jaren voorzitter is geweest van Merkwaardig – Vereniging Liefhebbers Merklappen. Vanaf nu is Afke, samen met Monique Veen en Els van Gans, erelid van de vereniging.

11 gedachten over “Algemene Ledenvergadering Merkwaardig 2014

1. vrolijke lap. Is dit een gezamenlijk project of maakt één van de leden dit. Fijne palmzondag , hier is het fris en zonnig basje

2. Goedemorgen allemaal….en voor Basje …Deze lap is gemaakt door onze Super Voorzitter Afke Wullink die vandaag de voorzittershamer overdroeg…tijdens haar “bewind” is er veel tot stand gekomen..maar we gaan gelukkig door.
    Misschien kan je het niet lezen..maar helemaal onderaan staat De Gezelligste Club van Nederland…. als OBAMA dat hoort komt hij subie t weer naar Nederland !!

3. Je vergeet nog te vermelden, dat Afke zaterdag ere-lid is geworden.
    Samen met Els van Gans en Monique Veen vormt ze nu een eerwaardig trio, dat bij vergaderingen vooraan mogen/moeten zitten.

4. @Saskia G., dat ga ik meteen toevoegen. Ik was niet bij de vergadering, maar bleef in de hal om een oogje in het zeil te houden.

5. Je kijkt er weken naar uit, wat is deze dag snel voorbij gegaan.
    De heenreis verliep prima. Met het overstappen in Zwolle trof ik
    in de sprinter naar Nijkerk Geertje en Tonnie.
    Die waren ook in Groningen ingestapt, wegens de korte overstaptijd
    hadden wij maar snel een plaatsje gezocht.
    Het zijn om die tijd altijd volle treinen en bent blij als je een zitplaats hebt.
    Mooi op tijd voor de lezing van Sari Maas over het handwerk van het
    eiland Marken. Weer heel wat geleerd over al de gebruiken en handwerk van Marken. Bedankt Sari, wij hebben genoten.
    Het was weer tijd voor de altijd heerlijk lunch die altijd prima verzorgd is.
    Voor de handwerksters was er weer heel wat moois te koop en na veel zoeken en hulp hebben mensen elkaar weer gevonden en bijgepraat.
    Niet mijn hobby, maar een jaarvergadering hoort er wel bij als je lid bent van een vereniging. Deze keer heb ik mij geen moment verveeld. Afscheid nemen van de voorzitter en de nieuwe gelijk in functie. Oud en nieuw bestuur bedankt.
    Wij hebben vertrouwen in de toekomst.

ingestapt.

6. Leuk om te lezen en wat een prachtige merklap van Afke Wullink! Ik kijk al steeds uit naar een “typisch” Nederlands borduurwerk. Dit is nu een voorbeeld van een eigentijdse Merklap die je wil borduren7aan de wand wil, als je in het buitenland (in mijn geval Zweden) woont. Komt/is hier ook een patroon van? Hej då!
    Ria

7. Een prachtig merklap , echt Nederland. Zo te horen hebben jullie een prachtige dag gehad.

8. Deze folklorelap ,is nog echt warm .het is zelfs zo dat ik er weer mee bezig ben ,dat kan omdat die niet ingelijst was ,de finishing touch zoals we dat noemen.
    Van deze lap is er maar een en ik wil iedereen helpen zelf ook zoiets te maken.
    Deze hou ik graag origineel.
    Het was natuurlijk ook een heel leuk onderwerp voor een merklap.
    Deze merklap komt voorop het volgende tijdschrift van merklappen liefhebbers MERKWAARDIG.

9. Dankjewel Berthi voor je leuke verslag. Dit jaar ben ik voor het eerst lid geworden van de verenging Merkwaardig. Helaas net te laat om ook bij de vergadering te mogen zijn. Volgend jaar beter zal ik maar zeggen..
    Elma, ja die volle treinen is altijd een probleem vooral op de zaterdagen. Dit komt ook omdat er veel mensen dan met een Kruidvat kaartje reizen. En maar hopen dat er geen calamiteiten zijn op zo’n dag.
    Deze merklap is volgens mij samengesteld uit allerlei voorbeelden uit verschillende boeken, eigen patroontjes en met veel nadenken op deze plaats gezet.. Ik vind hem heel erg mooi.

Groetjes van Jantje