In de reclamewereld gaat veel geld om. De autobranche en de modewereld spannen naar mijn inziens de kroon. Alles kan, niets is te veel. Kijk om je heen en het bewijs is geleverd. Een mooi voorbeeld uit de modewereld zijn de twee schitterend vormgegeven hardcover boekjes van Chacok die je op de foto ziet. Het ene exemplaar laat de mode van de zomer 2007 zien en het andere boekje de wintermode van 2007. Uiteindelijk betaalt de koper van deze kleding de reclame. Blijkbaar willen wij dit met z’n allen graag en heeft het een gunstige invloed op de koper, want anders zag de reclamewereld er toch heel anders uit!?
Vandaag verschijnt Volkskrant magazine met een modespecial. Met daarin onder andere: De wereld van de afgedankte kleding, de oprichters van Oilily en: shoppen – de leukste zomermode. Verder is er een mode-webspecial gemaakt. TV-reportages, fotospecials en commentaar van moderedacteuren Milou van Rossum en Gert Jonkers. Kijk hier voor de webspecial.
Zo Berthi, daar heb ik wel een half uur heerlijk zitten kijken naar die Volkskrant special. Heel bijzonder dat er steeds weer nieuwe ideeën tevoorschijn komen. Ik was verrast door de ideeën van de Arnhem collectie gemaakt door de studenten en hun gebruik van zelfgebreide stukken die dan een kopercoating kregen, grappig dat de nadruk ook op sokken werd gelegd. Verder vond ik Stelly McCartney prachtige stukken hebben, heel zomers en fleurig en onze eigen Viktor en Rolf vond ik erg goed en Balenciaga en Calvin Klein ook. Ik heb erg genoten van deze special.
fijne info weer. Reclame kost geld.zo kan ik me ergeren aan de enorme prijzen voor modeshows, ga er dus nooit heen ,maar de vercalculeerde kosten mag ik wel mee betalen,
Ik let nooit zo op mode.
Verbaasd mij altijd dat reklame zo werkt. Maar dat zal echt wel, als we al zien hoe wij elkaar beïnvloeden (inspireren;-)).
Leuk wanneer er allerlei combinaties ontstaan zoals bij Olily.
@Corrie, wat mij vooral opvalt zijn de vele bloemenprints. Het zal een fleurige zomer worden. De sokken zijn erg grappig. Het gebreide vest van 10 kilo draag ik liever niet!:-)
Viktor & Rolf hebben altijd een bijzondere toevoeging aan hun presentatie. Ook deze keer weer. Verschillende kledingstukken zullen zeker door een museum gekocht worden.
@Marian’ne m, onbewust worden we enigszins beinvloed door omgeving, media, reclame etc.
@Berthi, vooral die bloemenprints vond ik inderdaad zo fleurig. Erg zeg zo’n vest, ik zag het.
Top! Dank voor de tip voor de Volkskrant online modespecial. Erg leuke manier om de modetrends te laten zien. Heb het blad en de video’s helemaal gelezen en het lijkt wel een TV-show. Jammer dat er niet nog wat backstage verhalen in stonden… Lijkt me ook erg leuk om te zien wat er achter de (reclame) schermen gebeurt.