43 gedachten over “Nadenken!

  1. Normaal al reacties rond middernacht, maar dit was ook wat later geplaatst zie ik. Heel leuk testje ik zal het naar mijn vader doorsturen. (die denkt altijd heel slim te zijn)
    groetjes Jeny

  2. Hoi, Berthi en Jenny, ik zie het nu pas. :o)
    Maar kan het niet openen… :o(
    En… dat is ook géén 1 april grap! :o)
    Ik ben wel nieuwsgierig wat het is en hoe dit verder afloopt…
    @ Jenny: van jou word ik ook niet wijzer… LOL :o)

  3. Off topic (zie log 26 febr.): Ik kreeg net het museumjaarkaarthouders magazine: houders v.d. museumjaarkaart krijgen 7 euro korting op het boek “uit kiep en bazaar”…, nuttig en fraai! :o)

  4. Jenny, ik ben benieuwd of het je vader lukt! Hij is tenslotte heel ver gekomen bij het programma ‘Per seconde wijzer’.Thijmen had de rekensom in één keer goed. Maar de taalvraag had zowel Thijmen als ik fout. Een kwestie van goed lezen!
    Juul, volgens Matthijs moet je powerpoint hebben om de link te kunnen openen! Ik hoop dat je dat hebt?! Ik vind deze opgave echt iets voor jou!!!! Een leuke uitdaging!
    Het magazine voor museumjaarkaarthouders heb ik nog niet ontvangen!! Wonen wij nu zo ver in het zuiden dat wij de post later ontvangen dan in de rest van het land? Het boek ‘uit kiep en bazar’ heb ik al enkele maanden geleden besteld en betaald voor de prijs van 32,50 euro (deze prijs betaalde je bij intekening tot 15 februari 2006). Het boek ligt voor mij volgende week zaterdag bij Hennie Stevan klaar in Nijkerk.

  5. Nee, dat gaat niet lukken op deze pc… Ik houd wel van ’n puzzel… Nou, ja ’n mens kan niet alles hebben… :o)
    De prijs v.h. boek blijft voor jou hetzelfde, jij blij! ;o)
    Maar jij kunt ook nog een opdracht en handtekening van Hennie Stevan vragen!
    Wordt het boek onbetaalbaar! :o)
    Ik zie je… :o)

  6. Ja, wat dacht je Juul………die opdracht heb ik al lang doorgegeven aan Hennie Stevan!!!
    Lees ik dat goed…….zie ik je volgende week zaterdag in Nijkerk?

  7. Vraag maar aan iemand van het bestuur, bijvoorbeeld de nieuwe voorzitter, waar ik zit/ben……. die hebben mij zo gevonden!!
    Gaan we gezellig samen lunchen??!!!

  8. ’t lijkt me leuk om je (weer) te zien, maar voor de lunch neem ik niet zoveel tijd, ik wil nl. ook nog winkelen… ;o), en jij?

  9. Aan winkelen kom ik vaak nauwelijks toe! Ik heb een lange lijst …….! Je komt me vast wel ergens tegen!

  10. Yvonnep is nóg steeds niet komen vertellen wat ze bedoelde… ;o)

  11. Geduld is een schone zaak… 8o)
    En ze is natuurlijk de hele week aan het pinguinen geweest… ;o)
    Zou ze ons voor het lapje houden? ;o)

  12. Misschien moet jij ook eens ’n hint aan haar gaan geven?
    Ik heb net ook weer een poging gedaan.
    Ze is tegenwoordig “vreemd” aan het doen met oranje wol…
    Ik vind die “campagne” een raar smaakje hebben, en dat is géén pindakaas…
    (Lees je eerst maar eens goed in… )
    ;o)

  13. @Juul, ik heb het gelezen van de oranje wol. Een paar weken geleden kreeg ik in mijn mailbox daar ook een berichtje over. In eerste instantie dacht ik ‘wat een leuk initiatief’…..toch heb ik er niets mee gedaan…..om de één of andere reden voelt het geheel niet helemaal goed aan……..doen ze dit misschien alléén om publiciteit te krijgen?

  14. Hoi Berthi, Ik ben er nog niet helemaal uit…
    De sosjaal campagne vindt ik nog steeds niks…
    Maar ik ben me ook nog aan het inlezen over bureau Pindakaas…, en dat is misschien ook wel wat ze willen: grotere naams bekendheid?
    Sommige dingen die ze zeggen en doen vindt ik best wel goed, maar andere weer helemaal niet…

  15. sorry dat ik mij ermee bemoei. Inderdaad een vreemd verhaal! Het is goed om niet klakkeloos met een ander mee te lopen..
    In WO 2 werden in Nederland breipatronen uitgegeven en daarbij aan de bevolking gevraagd of zij wilden breien voor de soldaten. Mutsen, handschoenen etc. De wol werd geleverd door de staat.Toevallig pas een paar van deze patronen gevonden. Met die herinnering mag je respectvol mee omgaan.
    Bureau pindakaas??

  16. @ Marianne M, Dank je voor je aanvulling, nu ben ik in ieder geval niet meer de enige die er zo over denkt.
    Ik ben welliswaar van na de tweede wereld oorlog, maar die heeft zowel de familie van mijn vader, als ook die van mijn moeder niet onaangetast gelaten, en zoals dat dan gaat, gaat je dat als kind ook niet in de koude kleren zitten.
    Velen uit de jongste generatie gaan er veel te gemakkelijk mee om, voor hun is het vage geschiedenis (een taak voor het onderwijs!), maar daar mag je niet respectloos mee omgaan en ik vind dat het reclamebureau dit niet goed heeft aangepakt, ze hadden zich beter moeten inlezen.
    (het organiserende reclamebureau heet “zo”, en ik noem hun naam niet meer. :oP)

  17. ok, ik snap het…hier komt het dan…die optelsomtestjes, dit soort vraagjes, daar heb ik zo’n verschrikkelijke hekel aan. Ze komen uit de hoek van het creativiteitsdenken, want je moet net ff anders denken dan gewoon, anders trap je erin. Heb ze dus iets te vaak gezien. Dat was het hele eiereten.
    En over de Sosjaal. Als we er als SnB aan zouden meedoen, dan zijn we welzeker de grootste groep die ‘georganiseerd’ is en dan kunnen we er een eigen draai aan geven! Ik zal nog even verder gaan lezen, maar alleen voor publiciteit is niet slecht hoor, dames. ’t Hangt er vanaf waarvoor! Publiciteit maken is mijn vak, overigens, onder meer.
    Enne, is het 1 april raadsel nu opgelost?

  18. @Marianne m, dank voor je aanvulling. Je moet inderdaad op een goede manier met de Tweede Wereldoorlog omgaan. Ik ben bijna twee jaar bezig geweest met de special ’60 jaar bevrijding’ voor HzG. Ik heb heel veel verhalen gehoord waarvan maar een klein beetje terug te zien en te lezen is in HzG. De mensen wilden er wel over praten maar elke keer werd heel duidelijk tegen mij gezegd wat wel en wat niet gepubliceerd mocht worden. Heel begrijpelijk!
    @Yvonnep, je reactie is ons nu helemaal duidelijk!
    Over de sosjaal: je hebt positieve en negatieve publiciteit! En waar gaat het bij de sosjaal om?????
    Bureau Pindakaas?? Ik zal toch weer naar hun website moeten!?

  19. @ yvonnep, samenwerking is juist prima en publiciteit kan helemaal geen kwaad, Maar wat je er voor gebruikt en wat je doel is daar mogen wij waakzaam in zijn.
    @ juul, ik denk dat wij op dezelfde golflengte zitten. Respect voor onze voorouders en bewondering voor het klassieke. En ik denk dat er veel zich daarbij aansluiten. Je bent wel een nachtbraker,daar kan ik niet aan tippen al houd ik ook van het serene van de nacht.
    @Berthi ik wil je site niet gebruiken voor politiek debat hoor! Maar soms wil je even reageren.

  20. Berthi, ik zie dat ik net achter je aan mail, jij ook op deze golflengte! En de HzG special is mijn favoriet, juist om de ontroerende verhalen.
    Vorige week heeft mijn zoon (12) een spreekbeurt gehouden over Wo 2. Ook een taak van de ouders.

  21. @Marianne m, ik vind het juist goed dat niet alles zomaar klakkeloos overgenomen wordt, maar dat erover gepraat/geschreven word. En de aanleiding is tenslotte het onderwerp breien (de sosjaal) en dat valt onder handwerken…….en daar hebben we het toch aldoor over.
    Ik heb hééééél veel POSITIEVE reacties gekregen over de special HzG, zelfs van het NIOD!! Goed dat je zoon een spreekbeurt heeft gehouden over deze ingrijpende periode. Deze geschiedenis moet doorgegeven worden……. men mag nooit vergeten wat er gebeurt is!!!

  22. @ Yvonnep, het 1 april raadsel is hierbij opgelost, het kwam echt heel spontaan uit je keyboard gerold en ik moest er iedere keer als ik het las van lachen! :o)
    Over de sosjaal: De druppel die mij met name op de zeepkist deed klimmen is het “promotie-filmpje” dat terug grijpt op WO2, maar ook de rest van de aktie vind ik ondoordacht.
    Het enig leuke -voor mij- is de naam sosjaal, maar ze hadden de invulling van hun campagne beter (lees sosjaler) moeten invullen.
    En weet je hoelang een sjaal van 1 km is, dus wat te denken van 653,4 km, wat moet je daar mee…
    Hoe ze hem gaan vervoeren weten ze nog niet, of hij het stadion in mag weten ze nog niet, enz.
    Was het niet sosjaler geweest om gewone sjaals te gaan breien, in gezellig breigroepen (happenings) overal in het land? Bruikbare sjaals, zodat er geen arbeid en grondstoffen worden verspild?
    Misschien kan SnB als ze hier echt mee door willen gaan daar dan over na denken?
    Hoewel ze beter een eigen goed doordachte sosjalere tegen aktie kunnen beginnen! IMHO ;o)
    @ Berthi en Marianne, door mijn nachtelijk gesurf moet ik ’s ochtends wel even bijtanken, hoor! :o)
    Het nummer van HzG over de WO2 is mij ook zeer dierbaar zoals ik al eerder heb vermeld, er word hierin zeer respectvol omgegaan met een stuk van onze geschiedenis.
    @aan allemaal, een discussie moet toch kunnen?

  23. Over bureau P., laten we bij alles wat we lezen vooral niet uit het oog verliezen dat het een R E C L A M E bureau is…

  24. Annette-h weet van niets, lees ik net op haar log…
    Haar naam word echter wel op de site vermeld door bureau P.: nogal A-sosjaal…

  25. Een discussie ervaar ik als zeer nuttig en ik vroeg me ook al af of de links die ze op hun website hebben geplaatst of dat met overleg gebeurd is? Ik krijg de indruk dat ze zomaar wat weblogs hebben genomen en vermeld hebben.
    Ik blijf erbij dat het deze persoon(en) alléén te doen is om de publiciteit! Misschien is dat het gevoel dat ik enkele weken geleden al had…….

  26. Ik heb via Google één en ander over bureau P. na geplozen en ze creeëren en voeden ook graag een (controversiële) hype….., dus deze aktie past bij hun…
    Ook staan ze zelf graag in de spotlights (IMHO) en dus maken ze gebruik van hun eigen bureau…, wat logisch is natuurlijk!
    Ze werken voor een diverse pluimage van opdrachtgevers, sommigen daarvan draag ik een warm hart toe en anderen “blief” ik niet…
    Ik heb nog een paar passende quotes van F. Scott Fitzgerald, die zelf tijdens z’n leven werkzaam was in de reclame business…
    Ik heb z’n boeken niet gelezen, maar deze quotes van iemand uit dezelfde beroepsgroep, getuigd van zelfkennis…
    Ik hoop dat de mensen van bureau P. ooit ook mogen inzien, dat het maken van “een (lege) hoop lawaai” niet altijd het belangrijkste doel is…
    Advertising is a racket, like the movies and the brokerage business. You cannot be honest without admitting that its constructive contribution to humanity is exactly minus zero.
    F. Scott Fitzgerald
    Either you think, or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you.
    F. Scott Fitzgerald

  27. @Juul, dank je voor al je speurwerk!! Het geeft veel duidelijkheid!! En….. de twee quotes zeggen genoeg!!!!

  28. Met veel interesse heb ik jullie reactie op onze actie ‘De Sosjaal’ gelezen.
    Je eindconclusie sprak me aan.
    En dan met name de reden waarom je deze hebt aangehaald. Ik zou het volgende met je willen delen: Als je nu onderzoek doet naar iets, doe dat dan ook heel gedegen. Bel bijvoorbeeld Mathilde van bejaardencentrum Het Schouw. Spreek een van de ouderen aan en vraag ze wat ‘het zogenaamde ‘reclameproject’ ze heeft opgeleverd. Wat het doet met deze mensen. Bel ons en vraag ons persoonlijk wat onze doelstelling is van het fenomeen. Dat je nu uitgerekend dit project weet te omschrijven als “een (lege) hoop lawaai” verbaast me zeker.
    Breien met de Moeders van de Maatschappij. Jong en oud heeft hierop ingehaakt en doet gezellig mee. Onze doelstelling: De langste Oranjesjaal van Nederland. Met daaraan gekoppeld een eindfestijn voor oud en jong om nooit te vergeten. Gesponsord door een paar leuke merken die nog wat extra aandacht kunnen gebruiken en zeker nog wat geld overhebben. Er is toch iemand die dat feest moet betalen. Commercie en mooie doelen gaat goed samen. Laten we daar heel duidelijk over zijn. En ja, wij weten wel hoe we de pers kunnen halen. Daarmee maken wij ook graag het verschil.
    De ouderen zijn er trots op dat de aandacht eindelijk eens op ze gevestigd is en dat ze hiermee kunnen meedraaien met de Oranje-maatschappij.
    Zou zeggen, kom achter deze computer vandaan en brei een stukje mee in een bejaardencentrum. Dat doet iedereen goed!
    Of verzin zelf ook een actie voor de maatschappij die vanwege vorm of inhoud zodanig opvalt, dat het de aandacht krijgt die het verdient.
    Met vriendelijke groet,
    Peggy Stein

  29. @ Peggy Stein:
    Het is vandaag 20 mei… reageren jullie altijd zo snel?
    Want yvonnep heeft jullie al veel eerder over onze reactie op jullie actie verteld!
    Moesten jullie zo lang na denken en vergaderen over het antwoord?
    Nou het “glijd” langs mij heen hoor!
    De ouderen in het verzorgingshuis hebben vast en zeker jullie associaties met WO2 niet gezien?
    De campagne is gewoon verkeerd en dat blijft mijn mening!
    Dit is gelukkig een vrij land en ik zeg gewoon hoe ik er over denk!
    En wat geeft jou het recht om over ons te zeggen dat wij maar eens achter de pc vandaan moeten komen om zelf een actie te verzinnen???
    Wat weet jij eigenlijk???
    Wij zijn misschien wel aan een rolstoel gekluisterd, bedlegerig, of super sociaal (onbetaald!) actief!
    Maaaaaaaaaaak me kwaad!

  30. @ Berthi, “duivenberichtje”:
    excuses dat ik jouw blog even gebruikt heb om op m’n zeepkist te klimmen…
    Maar ik werd even kwaad!

  31. @Peggy Stein, ik ben het met Juul eens dat dit een bijzonder late reactie is! Lang geleden vond ik In mijn mailbox een berichtje over jullie actie……aan goede acties of initiatieven besteed ik graag aandacht, maar hier kreeg ik op de één of andere manier geen goed gevoel over. Daarom heb ik ook besloten om er verder geen aandacht aan te besteden.
    Het is verder aan jullie om er mee te doen wat jullie willen……maar iedereen mag zijn/haar mening hebben.
    Mijn lezers zijn zeer actieve en creatieve mensen, die absoluut niet alleen achter de p.c zitten. Een te snel oordeel van je……kijk eens bij mijn ‘links’ en ga eens naar deze sites en zie hoe creatief zij zijn!
    Bij jullie actie krijg ik de indruk dat het gaat om de publiciteit!!
    Hoe creatief ben jij zelf?

  32. @Peggy Stein:
    Voor alle duidelijkheid, nog even de door mij gevonden eindconclusie, géén idee hoe jij ’t leest, maar misschien moet je er wat langer over nadenken!
    Komt’ie:
    Either you think, or else others have to think for you and take power from you, pervert and discipline your natural tastes, civilize and sterilize you.
    F. Scott Fitzgerald
    Ik hoop dat ’t niet te moeilijk voor je is…
    (…en ’t heeft ook nog met WO2 te maken…)
    Verder even goeie vrienden hoor, maar over deze actie ken je mijn mening, en die blijft zo!
    En ik ben al wat minder boos, je kunt hooguit je best doen om je te verplaatsen in onze ideeën…
    Breien met bejaarden, yes!
    Maar waarom in een actie die moet opvallen?
    En met een heleboel materiaal verspilling?
    Heb je er weleens aan gedacht dat breien met bejaarden al jaren (door vrijwilligers, en in stilte en bescheidenheid) gebeurd?
    Rode Kruis, Welfare werk…, o.a….
    Sterkte.
    :o)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *