De Digitale Dames

Het onderzoek De Digitale Dames werd uitgevoerd door NPS NIPO in opdracht van Sanoma Uitgevers onder 600 vrouwen en 100 mannen van 20 tot 49 jaar. Vijf jaar geleden werd eenzelfde onderzoek gedaan. Nu blijkt dat vrouwen de digitale media zich snel eigen hebben gemaakt.
Welke reden om te internetten stijgt het snelst?
Ik internet uit verveling.
Ik vind het leuk om zomaar wat te surfen.
Internetten is gezellig.

Enkele cijfers van toen en nu:

4,9 mln. huishoudens hebben internetaansluiting: 1,5 keer zoveel als in 2000.
4,8 mln. vrouwen maken gebruik van internet: in 2000 2,3 mln.
Sinds 2000 verdubbeling aantal vrouwelijke dagelijkse internetters.
46% van de online shoppers is vrouw.

Dit is een klein gedeelte uit het onderzoek. Meer hierover is te lezen op de website alles over vrouwen.

Zelf ben ik de afgelopen jaren het internet veel intensiever gaan gebruiken. Met name voor het opzoeken van informatie, via Google, websites en weblogs. Ik gebruik internet niet uit verveling of voor zomaar wat te surfen of voor de gezelligheid. Ik wil doelgericht bezig zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *