Parijs en Kopenhagen


Tineke maakte van de kaart (Sacré-Coeur) uit de jaren ’80 van de vorige eeuw een textielkaart. Tineke: ‘Ik wilde het servet gebruiken met de mannen buiten de kroeg aan een tafeltje, maar dat was niet handig op deze kaart. De ondergrond is veel te druk. Daarom heb ik over het onderste stuk toch maar stempels gezet, waarvan ik er eentje heb ge-embossed (d.w.z. met speciale doorzichtige inkt gestempeld, er poeder over gestrooid en verhit met een heat tool).’ Aan de achterzijde van de kaart heeft Tineke kalkpapier bevestigd en dit met de naaimachine vastgestikt. Het resultaat is verrassend en door de bewerking van Tineke krijg je meer diepte.


Als je kaarten waar bijvoorbeeld een gebouw op staat, gaat omtoveren tot een hedendaags effect dan vind ik dat absoluut geen ‘mishandelen’ van de kaart. Ik was blij verrast! Op bovenstaande kaart zie je twee afbeeldingen van een floating pen. Misschien kun je dit bericht over de floating pen nog herinneren? Door het verhaal van Tineke kijk ik nu altijd uit naar een floating pen. Ze liggen niet meer voor het ‘oprapen’ en dat maakt het misschien des te specialer. In Kopenhagen vond ik een mooie floating pen van Amalienborg.


Op de achtergrond zie je Amalienborg, op de voorgrond Frederik V en de float is een paleiswacht zoals je die kunt zien in dit bericht.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *