Boos


Ik ben boos! Ja, je leest het goed! Ik zal je uitleggen waarom.
De afgelopen drie weken is de schilder druk bezig geweest met het buitenschilderwerk. Hij ontdekte nalatige en verkeerde werkzaamheden aan de verbouwing die in 1994 is uitgevoerd door een bouwbedrijf uit mijn woonplaats met de ‘meest’ voorkomende achternaam van Nederland. Ik nam contact op met de aannemer, ondanks dat de garantie van tien jaar was verstreken. Om een lang verhaal kort te maken, zul je begrijpen dat de aannemer de schuld naar ons verwijst, met als reden ‘achterstallig onderhoud’. Manlief deed eerder het schilderwerk en zag als ‘leek’ de gebreken niet, maar de vorige schilder heeft ons niet gewezen op de fouten. Het gevolg is dat wij nu diep in de buidel moeten tasten zodat de problemen opgelost kunnen worden! Zal ik als troost een roos plukken…?

21 gedachten over “Boos

  1. Dit ken ik nog uit mijn HAVOtijd. Versieren van agenda’s met (ook toen al) gedichten en spreuken.
    Ben je boos
    pluk een roos
    zet ‘m op je hoed
    dan ben je morgen weer goed.
    Nou deze mooie roos blijft altijd goed.
    Sterkte met de renovatie.
    heel veel sterkte!

  2. Pluk er maar een heleboel. Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent. Makkelijk om de schuld aan een ander te geven. Jullie sterkte met het oplossen van dit probleem.

  3. Gelukkig heeft al die ellende met aannemers die in gebreke blijven geen invloed op je creativiteit…je weet er nog een mooie draai (ROOS) aan te geven. Laat je niet op je kop zitten en ga gewoon door !!! BRAVO Lies

  4. Jij hebt alle reden om boos te zijn!!!
    Wat vervelend zijn dit soort dingen altijd!!
    Doe rustig aan Berthi en manlief… laat je niet gek maken…..

  5. Wat een laffe houding van die aannemer!
    Duur leergeld, maar hij komt bij jou vast niet meer aan de bak!
    Ik denk dat één roos niet genoeg is voor je boosheid. Je hebt een hele grote bos nodig!
    Wij hebben nu ook een flinke renovatie aan ons huis te doen. Na 25 jaar zelf het schilderwerk te hebben gedaan, was toch de onderbalk van twee ramen boven gaan rotten. Dat kwam voor ons ook onverwacht. Ik ben benieuwd wat het gaat kosten…

  6. Wat Ine schreef, kende ik ook nog van vroeg. Leuk is dit..
    Ik weet er alles van dakgoot lek is een paar jaar nieuw zink…. Ze kunnen het niet vinden. Komen terug als het droog is van de week.
    Schilder in Januari gehad. Mooie plekken weer, vitrage met bruine plekken. Maar dat is gelukkig opgelost, ging er uit met wassen. Gelukkig….
    Heel veel sterkte en succes met alles berthi het komt goed.

  7. O, OO, dat is heel vervelend .
    Hier helpt een hele bos rozen niet.
    Misschien helpt een kusje en een snoepje !!?
    Sterkte/succes !!;-)

  8. He, wat vervelend. Ik zou erg balen, zeker als het veel geld gaat kosten.
    Sterkte ermee!

  9. Ach Berthi wat vervelend… ja, aannemers zijn er in soorten en maten maar weinigen zijn gemaakt uit fatsoenlijk materiaal. Helaas ben ik ervaringsdeskundige. Sterkte.

  10. Dat is heel vervelend Berthi.En geld waar je zoveel andere dingen mee kunt doen. Maar je geborduurde roos is mooi.

  11. Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent. Jammer dat zo’n aannemer zo reageert. Door een betere houding zou het hem zomaar positieve mond tot mond reclame op kunnen leveren.
    Hij zou een klacht niet moeten zien als een bedreiging, maar eerder als een mogelijkheid zich goed te kunnen profileren.

  12. Ik ken het ook helaas, een nieuw badkamer 2 jaar geleden en het schimmelleed zou nimmer meer terugkeren, en wat denk je wat??? Precies, evenzo met het buitenschilderwerk. Ik ga zelf niet voor opknappen nu mijn kinderen binnekort vertrekken maar voor verkopen en kleiner wonen, maar het is wel erg dat dit soort dingen steeds weer voorkomen. Is ’t er een bond waar we kunnen klagen??? Berthi een bos rozen voor jou en ik hoop dat het betaalbaar blijft. Liefs Siem

  13. wat vervelend en dat met zo´n mooie dag ´s morgens vroeg moeten lezen Wij zijn als kknderen zo blij dat de flatvereniging hier een buitengewoon goed beleid voert wat betreft onderhoud, Ik voel met je mee, want de kinderen is ook iets dergelijks overkomen, en he tis een extra post waar men niet op zit te wachten, Hierbij in gedachten een roos, maar zonder doorn.

  14. Berthi,wat vervelend voor jullie! Ik kan me het heel goed voorstellen dat je not amused bent omdat je toch vertrouwt op de knowhow van zulke mensen. Sterkte!

  15. Je bent boos , en vooral je enorme ergenis . Je voelt je dan onmachtig .
    Wij kunnen je weinig hulp bieden , alleen wel medeleven en je een beetje troosten .
    Mijn moeder zei vroeger altijd een horlogemaker en een dokter kun je nooit controleren . Je moet gewoon maar afwachten en hopen dat ze hun werk goed doen .
    Jammer dat we zo ons vertrouwen op anderen kwijt kunnen raken .
    Vorig jaar kreeg ik een rekening 500 Euro , voor allerlei kosten nog van de vorige woning .
    Daar zou ik eerst eens even over bellen . Mijn collega die er over gaat is er vandaag niet . Dus nog even geduld . Er was inmiddels al wel geconstateerd dat er iets fout zou zijn . Wordt ik later gebeld met de mededeling dat ik niet hoefde te betalen , maar nog een dergelijk bedrag terug zou krijgen . Het was vlak voor de Kerst en wat werd mij gevraagd ?
    Bent U niet blij nu hebt U nog een extraatje ! En toen was ik ook enorm boos . Op een flodderig formuliertje een kort excuus . Was ik er niet op ingesprongen en maar gewoon betaald . . . ?
    Berthi wanneer je boosheid wat gezakt is plak dan over de regels op de prachtig geborduurde rozen kaart maar een andere tekst !

  16. O Berthi, wat ontzettend vervelend. Niet aardig van die aannemer om het niet op te lossen, het had karakter getoonds als hij wel oor een oplossing gezorgd had. Ik wens je sterkte ermee en ik hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden.

  17. Pluk een heleboel rozen, hou de bloemen bij en stuur een bundel doornige stengels naar die aannemer.
    Ik leef met je mee!!!!

  18. Als een ieder zijn of haar verantwoording zou nemen hoefden er niet zoveel rozen geplukt te worden! Sterkte Anje.

  19. Dank voor al jullie warme reacties! Inmiddels heb ik me er bij neergelegd. De meeste aannemers schuiven de schuld naar de eigenaar van de woning. Ze houden zich op de oppervlakte om geen risico te lopen.
    @Saskia, ik hoop voor jullie dat het mee gaat vallen.
    @José, ook al problemen!
    @Lies Huizer, inderdaad, een toepasselijke creatieve afbeelding, die overigens niet door mij gemaakt is. Jaren geleden kwam ik de afbeelding in een tijdschrift tegen. Geen idee meer welk blad het was. Bij deze log komt het borduurwerk perfect tot zijn recht!:-)
    @marian’ne m, pure chocolade misschien…!:-)
    @tijm, het gaat om een aardig bedrag.
    @yvonnep, ik moest direct aan jou denken. Wat een ellende jij allemaal niet hebt gehad… vreselijk!
    @Annelies, zo dacht ik ook. De beste reclame is van mond op mond, maar je begrijpt dat wij nooit meer in zee gaan met deze aannemer en hem ook absoluut bij niemand zullen aanraden.
    Tijdens de verbouwing hebben we al ontzettend veel problemen gehad. En wij dachten dat we het meeste eruit hadden gehaald, mooi niet dus…
    @Simone Hopman, wat een ellende vertel je me!
    Ik kan me voorstellen dat je niet meer kiest voor opknappen, nu je het plan hebt om kleiner te gaan wonen. Veel succes met de verkoop en het zoeken naar een mooie nieuwe woning.
    @basje, dank je voor de roos. Super dat het bij jullie zo goed is geregeld. Zo hoort het overal te zijn.
    Helaas hebben jouw kinderen ook al slechte ervaringen met aannemers. Eigenlijk is het te zot dat het allemaal maar zo kan!
    @Gerrie, heb je dat tegenwoordig ook nog eens. Je moet werkelijk alles, maar dan ook alles controleren! Toch te gek voor woorden.
    Heel goed dat jij actie hebt ondernomen.
    @lheurebleue, dat is een goede tip!:-))))
    @Anje, zo is het!

  20. Er zijn zulke en zulke schilders. Bij mij kwam laatst een meneer aan de deur die de voorkant van mijn huis wilde schilderen in ruil voor een schilderij van mijn hand.
    Hij heeft perfekt werk geleverd.

  21. @Martine, dat is nog eens een positief bericht!
    De schilder die nu ons huis heeft geschilderd, heeft prima werk geleverd… alleen koste het iets meer…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *